Mi leszoktunk

2010.05.11. 12:12

Néhány olyan ember beszámolóját gyűjtöttem össze ide, akik hosszú év dohányzás után képesek voltak letenni a cigarettát és köszönik szépen, de nagyon jól érzik magukat.

B. Ferenc:

- 63 éves nagypapa vagyok, 40 évig voltam nagyon erőss dohányos. A régi időkben füstszűrő nélküli cigarettát szívtam, kb. 25 esztendőn keresztűl. A napi másfél két doboz cigaretta adagom mindig meg kellett legyen, mert anélkűl soha nem indúltam el munkába. 52 évesen kaptam az első szivinfarktust, ami után hónapokig jöttem helyre, de ezután sem jutott eszembe a dohányzásról leszokás gondolata. A napi adagomat szinte ugyanyolyan mértékben megtartottam mint azelőtt. 59 évesen a második infarktus után azonban elgondolkodtam. 3 éve leraktam a cigarettát egyik napról a másikra. Az utolsó megkezdett doboz mai napig ott van a konyhaszekrényem tetején, de eszem ágában sincsen hozzányúlni. Megszüntek a légzési nehézségeim, nem voltam náthás 3 éve és sokkal jobban bírom a munkát mint 20 évvel ezelőtt.

S Imre:

- 44 éves 3 gyerekes családapa vagyok. 16 éves korom óta dohányoztam, napi egy másfél doboz cigaretta nem volt mindig elég. Feleségem is dohányzott, bár ő nem szívott annyit, mint én, de mégis egy 5 tagu családban hatalmas anyagi kiadás ha két ember dohányzik. igazság szerint azzal a ténnyel sem foglalkoztunkeléggé, hogy a gyermekeinknek mennyire káros lehet a mi szenvedélyünk. Az édesapám is nagyonerős dohányos volt és 6 éve meghalt tüdőrákban. A legkissebb unokáját már nem ismerhette meg. Akkor a feleségemmel elhatároztuk, hogy a dohányzásról leszokunk. Nagyon erőss elhatározásnak tűnik, mert 6 éve egyetlen alkalommal sem gyújtottunk rá, még dugiban sem. Nagyon jól érezzük magunkat nemdohányzó ként és szeretnénk megismerni az unokáinkat.

S Lilla

- 38 éve két gyermekes elvált anya vagyok. 17 éves koromban szoktam rá a dohányzásra, akkor jópofa vagány dolognak tűnt. Aztán rabjává váltam. közel 20 év alatt töbféle módszert kipróbáltam, mert abba akartam hagyni, de a dohányzásról leszokás nem ment valami jól. Végül rájöttem, hogy bennem van a hiba nem a módszerekben, nem volt eléggé eltökélt a szándékom, igazából nem is akartam leszokni, mert megszoktam, hogy kávéhoz, evés után, munkahelyen pihenés ürügyén elszivhatok egy-egy cigarettát. Aztán döntöttem: nincsen rá szükségem. Enélkül is teljes az életem, sőt igazán cigaretta nélkül teljes. 2 éve tartozom a nemdohányzók táborába, újra elkezdtem sportolni, és számomra is furcsa, de még a szagát sem birom elviselni azóta.

Sz Gábor

- 33 év kemény dohányzás után egyik napról a másikra letettem a cigarettát. Nem kellettek segédanyagok és eszközök, egyszerüen így döntöttem. Nagyon jól érzem magam, újra sportolok, és a cigaretta árából amit 7 éve minden nap félretettem, nemrég vettem egy autót.

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://dohanyzasrolleszokas.blog.hu/api/trackback/id/tr931992128
süti beállítások módosítása